Followers

Monday, January 3, 2011

[Berita]: Harian Metro - Misbun hilang sabar

 [Harian Metro, 3 Jan. 2011] – Ketika rakyat menyambut baik “kecemerlangan” sukan yang dicapai sepanjang tahun 2010 yang lalu –mutakhir, kejayaan skuad bola sepak memenangi Piala AFF Suzuki- tirai 2011 dibuka dengan berita yang kurang menyenangkan buat kita semua; peletakan jawatan Dato’ Misbun Sidek.

 

Apa pun alasannya, di balik itu semua, penulis tertarik dengan kata-kata pemain badminton no. 1 negara, Dato’ Lee Chong Wei. Kata beliau; Saya terhutang budi pada Misbun. Sejak di bawahnya, saya berada di ranking pertama dunia hingga kini. Saya akan teruskan rekod di puncak dunia sebagaimana yang Misbun mahukan.”

 

Utusan Malaysia pula melaporkan, Chong Wei merakamkan perkataan berikut: "Saya sedih dengan keadaan ini, Misbun adalah jurulatih saya. Dia telah naikkan nama saya, daripada tiada apa-apa sehinggalah saya berada di tahap sekarang. Tak mungkin saya tinggalkan dia bersendirian”

 

Di zaman di mana murid sudah tidak lagi menghormati gurunya, pemain bintang sudah hilang rendah dirinya, dan anak-anak muda sudah tidak lagi mengenal erti budi dan jasa, kata-kata dan semangat setiakawan yang dipamerkan oleh jaguh yang kini menduduki ranking no. 1 dunia, wajar menjadi kebanggaan kita semua.

 

Tahniah kepada Chong Wei di atas semangat setiakawan, ketawadhukan dan rendah dirinya. Tahniah juga kepada Misbun Sidek kerana bukan sekadar melahirkan seorang jaguh badminton, tetapi turut melahirkan seorang pemain yang penuh dengan sifat “kemanusiaan”.

 

Thank You and Best Regards.

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Ir. Faridul Farhan Abd Wahab |  Pengarah Urusan, FUTUWWAH ENTERPRISE

 

No comments:

Post a Comment