Followers

Sunday, October 6, 2013

TRW vs JDT

Turun dengan keadaan ketinggalan secara aggreget 2-4, berdepan dengan sebuah pasukan yang penuh dengan pemain berstatus bintang, apakah daya pasukan The Red Warrior negeri Kelantan?

Ternyata, skuad kendalian Bojan Hodjak dan pimpinan Piya membuktikan yang sebaliknya. Piya, sungguhpun berkali-kali disisihkan oleh Dato’ K.Rajagopal, namun membuktikan kehebatannya dengan mengemudi juara bertahan itu membenam “the Real Madrid Malaysia” itu 6 gol berbalas 1. Saya ulangi: 6 gol berbalas 1!

Kemenangan bergaya itu tentunya tidak akan terukir, andainya pemain-pemain TRW mempunyai mentality seorang looser. Mentaliti looserlah yang akan menjadikan diri kita kekal merasakan yang namanya keajaiban itu, tidak lain melainkan kemustahilan. Justeru itulah, Islam mendidik para penganutnya agar mempunyai keyakinan sepenuhnya terhadap pertolongan dan bantuan daripada Allah. Islam membentuk para penganutnya, agar jangan sampai menyerah kalah sebelum masuk melangkah ke dalam gelanggang. Islam menanamkan di dalam benak para penganutnya, agar mempunyai rasa ízzah dalam menghadapi para musuh-musuhnya. “aizzatil álal kafirin” yang disebut di dalam ayat tentang Hizbullah dalam Surah Al-Maídah ayat ke-54 itu, bertujuan membakar semangat para mukmin dengan jiwa penuh ízzah dalam berhadapan dengan musuh, dalam berhadapan dengan tentera-tentera di kalangan Kafirin. Jangan pernah bermentaliti looser! Jangan pernah bermentaliti sang pengecut!


Selamat Berjaya wahai The Red Warrior. Buktikan betapa tiada yang mustahil di dunia ini, biiznillah….

No comments:

Post a Comment