Followers

Monday, March 14, 2011

Kenyataan Rasmi Futuwwah Berkenaan Tsunami Jepun

Pihak Futuwwah Training & Consultancy (Futuwwah) ingin mengambil kesempatan ini untuk melahirkan rasa simpati serta mengucapkan takziah kepada rakyat Jepun di atas bencana alam Tsunami yang menimpa mereka. Futuwwah juga memohon maaf di atas kelewatan ucapan belangkasuwa ini hadir.

Sesungguhnya Allah telah merakamkan di dalam al-Quran, surah Ar-Rum, ayat ke-41, betapa kerosakan yang terjadi di atas daratan dan lautan itu, adalah dalam rangka la'allahum yarjiun "mudah-mudahan mereka kembali." Kembali merasakan keagungan Allah dan kerdilnya kita sebagai manusia di sisi-Nya. Kembali merenung dan muhasabah diri kita, seraya memperbaiki segala khilaf dan kesilapan kita. Kembali merasakan nilai-nilai kemanusiaan, yang melangkaui bangsa dan batas geografi.

Kami berdoa moga-moga Allah kurniakan kekuatan kepada rakyat Jepun untuk bangkit kembali selepas tragedi ini, seperti mana mereka pernah bangkit selepas tragedi Hiroshima, serta moga Allah kurniakan hidayah buat mereka dalam melayari kehidupan yang mendatang.

Ir. Faridul Farhan Abd Wahab
Pengarah Urusan,
Futuwwah Training & Consultancy

 

(http://futuwwah-training.blogspot.com/)

No comments:

Post a Comment